dancehall queen

det finns inga ursäkter, men nu är jag tillbaka! dagens låt: Robyn – Dancehall Queen, såklart!
just nu sitter jag i ellinor och brudarnas soffa i nydalen, oslo, och har det sjukt lugnt och skönt! sista tentan är avklarad och det betyder SOMMARLOV!! helt fantastiskt! men vi får börja med en liten sammanfattning av highlights: vad har hänt sen sist?
tillväxt och degeneration kom och tog över livet och vi fick det inte tillbaka förrän tenta var klar i mitten på april. vi ägde den förstås, helt galet skönt! jag och eskil tog weekend i sågmyra och slappade som aldrig förr.
sen började våren och festen! gick tredagars veckor nästan hela maj och gjorde inte så mycket däröver. första dagen frågade kursansvarig "hur det kändes?" med kursen. kände? får man känna? ja, i så fall känns det bra! :D
första fest: preklin. vi var absolut snyggast i vår askmoln-vulkan-inställt flygplan utklädnad. det blev en sjukt rolig och ganska lagom blöt kväll! :)
fest nr 2: kvalborg / valborg. en mycket mysig födelsedagsmiddag levererades på kvalborg och under kvällen fick jag till och med se dom sista låtarna av timo räisänen, helt sjukt bra! PUTTE-PEPP! :D världens finaste vänner vaktade lägenheten så gott dom kunde..! :) valborg levererade vårens finaste väder. en perfekt mysig champangefrukost, häng i ekonomikumparken och världens roligaste champangegalopp på värmland hanns med under dagen. på kvällen kom finbesök från huvudstaden och vi peppade till så gott vi kunde för kvällen på vedala, som dock inte alls blev lång...
sen blev det släktfest och äntligen vårbal! återigen visade sig uppsala från sin bästa sida med vårens näst finaste dag! fint sällskap och en väl uppstyrd kväll! efter middag och styrdans på värmlands begav sig dom uthålliga (dvs jag och eskil) vidare till göteborgs där det dansades fram till kl fem (han är så snygg!)!
sen följde faktiskt en vit plugghelg, vilket var riktigt skönt. i fredags skrev vi tenta och homeostas-tentan gick nog bra och pu-tentan gick nog dåligt! känns lite fail att göra om den men å andra sidan inte så jobbigt... hålller tummarna!
efter tentan storstädade vi lägenheten innan jag hoppade på ett plan till oslo och finafina nydalen där sanna, tan och henrik redan hade slutit upp. i lördags var vi på eurovision song contest-genrepet och röjde verkligen järnet! :D så sjuuukt roligt! ett något slitet gäng såg tyskland vinna på kvällen och jag stod återigen som innehavare av titeln: esc-kungen! gött! :) därefter följde utgång i oslo, och en riktigt lugn bakisdag. igår fick jag den första solen på armarna och vandrade oslo runt. riktigt mysig dag hos fina vänner! idag tar jag mina grejer och åker tillbaka hem till uppsala.
vi hörs nog snart igen!

Kommentarer
Postat av: J O H A N N A

Välkommen tillbaka ;)

Hua hua vilken sensationell sammanfattning. Nu är jag helt med igen om vad som händer i Marias värld. Känns tryggt och skönt! Hoppas jag får se dig massor i sommar. Hade bra, kraaaaaaam*

Postat av: johanna

esc-kungen?!?! ja ja njut av din titel i min frånvaro! (ja du ska känna dig HOTAD!)

2010-06-05 @ 10:51:32
URL: http://fghrst.blogg.se/
Postat av: elle

ah lite bättre på uppdateringar tack!n även om ja snart inte kommer behöva läsa din blogg för att veta va som skjer varje dag! :D IIIH

2010-06-08 @ 20:40:21
Postat av: johanna

tippning är för amatörer! Jag kör mer på att tycka och veta!



Jobbet som står på spel på fredag är arbete i park elite hotels frukostservering

2010-06-09 @ 19:18:47
URL: http://fghrst.blogg.se/
Postat av: kaninen med kniven

lite skralt med uppdatering här tycker jag!!!

2010-06-14 @ 15:16:00
URL: http://kaninenmedkniven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback