last word

jag har övergivit jullåtarna nu: dagens låt blir en "klassiker": Marit Bergman Feat, Moneybrother – Last Word. marit och anders liksom, jag behöver nog inte säga mer! :)

det är jul minsan, och tiden går så fort (jag tror nog att att jag har skrivit så i varenda blogginlägg hela hösten)! jag kom hem till skogen i måndags, åt mammas julmat och hade amerikanskt julklappsbyte med kusinerna. tisdag, onsdag gick lite i varandra: jag klippte mig, rullade köttbullar, gjorde julgodis, slog in paket, pluggade lite, träffade fina männsikor osv, osv. jejje och lisa och katarina anslöt till slånbärsvägen på onsdagen, vi bastade och kollade på love actually, igen! :)
julafton var lugn. frukost framför brasan, promenix runt högåsen, julmat, kalle anka, tomten, fika och umgänge. mys.
juldagen levererade värre än någonsin: i stort sett alla karlskoga-godingar samlades hos alexander och jag hade the time of my life, typ. vi snackade skit, skrattade och dansade: på stolar, i sängar, på stolar i sängar, och med redskap. se bild (snodd från jossan)! :D





statt "levererar" väl aldrig, men det var på det hela taget en bra kväll. det är dock en sak jag skulle behöva få klarhet i: var verkligen olof mellberg på statt, eller har jag just haft min värsta fylle-hallucination nånsin?
annandagen bjöd på mormor-besök, och till och med det var trevligt. på kvällen såg vi avatar, och karlskoga-bio visade upp sig från sin bästa sida i sann "smala sussie"-anda: filmen kördes igång innan folk hade satt sig och innan dom släckt lysena, ingen 3D förstås, ventilationen var trasig och ljudet hackade. trots det en sevärd film, bra betyg!

summa sumarum: en mer lugn och harmonisk jul än på mycket länge. inga break-ups, inga internationella katastrofer, inga dödsfall och inte ens lite drama. jag gillart!

idag har jag sett både örebro och ludvika på vägen hit till säfsen. då familjen karlsson för tillfället bestod av sex personer, men bara hade bil som rymde fem, anmälde jag mig frivilligt för att testa min lycka hos den svenska kollektivtrafiken. förutom ett proppfullt tåg örebro-ludvika blev det denna dag godkänt! jag hann med lite skidåkning, lite bastu och pizza när jag väl kom fram. jag klagar inte!

och på tisdag styr vi mot sysslebäck och nyår! jag är pepp!!

Kommentarer
Postat av: johanna

men ta bort dvärgen från sängen!

Postat av: lina

Yes, Olof var där! Du pekade till o med ut honom för mig, o ja, mycket riktigt, det var han. Om nu inte jag också hallucinerade, med det tvivlar jag starkt på.

2009-12-28 @ 23:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback